ukmė – 50 min. | Lietuvių kalba su subtitrais anglų kalba

Libreto autorė Gabrielė Labanauskaitė-Diena | Kompozitorius Albertas Navickas | Režisierė, scenografė, kostiumų dailininkė GoraParasit | Video menininkas Oskaras Gudas (Miracles) | Skulptorius Donatas Rapeika | Šviesų dailininkas Povilas Laurinaitis | Garso režisierius Julius Aglinskas | Asistentė Akvilė Dubinskaitė Kostiumų dailininkės asistentė Patricija Minelgaitė | Prodiuseris OPEROMANIJA

Atlikėjai: Nora Petročenko (mecosopranas), Nerijus Masevičius (bosas-baritonas), Ieva Savickaitė (aktorė), Pranas Kentra (elektrinė gitara), Agnė Rimgailaitė (akordeonas), Monika Zenkevičiūtė (elektronika)

„α“ („Alfa“) – opera, kurioje drąsiai iškeliami svarbūs šių dienų socialiniai ir kultūriniai klausimai bei iššūkiai, vertinami tiek asmeniniame, tiek istoriniame kontekstuose. Atsigręžiama į tokias temas kaip: lyčių lygybė, mažumų politika, didelių istorijų krizė. Pritrenkiantis dviejų pakankamai nutolusių žanrų – operos ir komiksų – junginys suteikia meilės ir nužudymo istorijai su stipria pagrindine heroje priešaky ekstravagantiškumo.

Operoje pasakojama istorija yra variacija vieno ryškiausių XX amžiaus ispanų poeto ir dramaturgo Federico Garcios Lorcos tragiško likimo tema. „Alfoje“ veikianti Isabėlė Garcia Lorca, Federico sesuo, grįžta į Ispaniją po daugelio metų emigracijos, norėdama atskleisti savo brolio likimo paslaptis. Rašytojo mirties aplinkybės iki šiol yra miglotos, o kapo vieta kurį laiką buvo manoma esanti netoli Alfacaro miestelio Andalūzijoje. Tiesos atskleidimą apsunkina laiko rate užstrigusi paslaptis, kuri mus nuolat grąžina atgal į pradžią ir tampa „alfa“ be „omegos“.

Sinopsis

I dalis

Isabelė gauna prieš mirtį parašytą laišką iš Juano, buvusio Lorcos meilužio. Juanas įspėja, kad tas, kas įdavė Lorca tuometinei valdžiai, žino ir kur yra iki šiol paslaptyje buvęs Lorcos kapas.


II dalis

Isabelė atskrenda į Ispaniją susitikti su artimu Lorcos draugu, Luisu, tam, kad išsiaiškintų tiesą. Paaiškėja, kad Luisas ir Isabelė kadaise jautė vienas kitam romantiškus jausmus, kurie susitikus vėl atgyja. Luisas, kurio namuose slapstėsi Lorca prieš suėmimą, sako nugirdęs iš žudikų, kur jie žada sušaudyti Lorcą, vadinasi, ten ir yra Lorcos kapas. Jis ilgai tylėjęs, nes jam pačiam buvo prigrasinta mirties bausme.


III dalis

Luisas parodo Isabelės brolio kapavietę, o Isabelė suvokia kai ką daugiau, nei tragiškas Ispanijos praeities peripetijas.

Kompozitorius Albertas Navickas: „α“ partitūra buvo sukurta žavintis flamenko melodijomis ir pasikartojančiomis minimalistinės muzikos struktūromis. Operos ritminį audinį sudaro du kontrasto principu gretinami sluoksniai: pastovus, ritmingas pulsas ir „pakibęs“, tarsi nejaukią tylą įgarsinantis aukštų dažnių spengimas. Kūrinio veikėjai savo partijas dainuoja šių ritminių struktūrų fone, joms svyruojant nuo skubraus rečitatyvo iki smarkiai ornamentuotų melodijų. Partitūroje vokalines linijas atspindi akordeono ir gitaros partijos, kurios pasitelkus gyvą elektroniką neretai sluoksniuojamos ir palaipsniui sukuria tirštėjančią garsų vertikalę.“

Režisierė GoraParasit: „Tai ne tik opera – tai „opera-komiksas“ apie moters superherojės, kovojančios tiek su antgamtiniais, tiek su žemiškais demonais, išbandymus ir vargus pasaulyje. Opera „α“ man yra tarsi puslapių rinkinys – komiksų knyga. Opera „α“ yra MEGA moteriška.“ 

 

menų spaustuvė | juodoji salė

bilietai: 15 Eur | bilietus platina TIKETA* (pirkti internetu)

TIKETOS kasa nuo šiol - ir menų spaustuvėje | DĖMESIO - atsiskaitymas tik grynais | atsiprašome už nepatogumus