Berlyne sukurtas spektaklis „Amžinoji Rusija“ atvyksta į Vilnių

Garsi Rusijos teatro kritikė ir prodiuserė Marina Davydova Berlyno „HAU Hebbel am Ufer“ teatre 2017 m. pristatė savo pirmąją premjerą „Amžinoji Rusija“. Tai buvo projekto „Utopinės realybės“, skirto Rusijos Vasario revoliucijos 100-osioms metinėms, dalis. Didelio susidomėjimo ir pripažinimo sulaukusį spektaklį balandžio 12–14 dienomis į Vilnių atveža Lietuvos nacionalinis dramos teatras.

„Amžinoji Rusija“ yra Marijos Davydovos kuriamo diptiko apie Rusijos istoriją pirmoji dalis. Antrosios dalies premjera jau šių metų balandį įvyks „Thalia“ teatre Vokietijoje, šio spektaklio koprodiuseris – LNDT. Balandį Vilniaus žiūrovai turės galimybę apsilankyti „Amžinojoje Rusijoje“, o rudenį Lietuvos nacionalinis dramos teatras juos pakvies į antrąją diptiko dalį – spektaklį „Checkpoint Woodstock“.  Bet dabar plačiau – apie „Amžinąją Rusiją“.

„Amžinojoje Rusijoje“ žiūrovai tikrąja to žodžio prasme gauna galimybę įžengti į Rusijos istoriją. Didžiulė instaliacija suteikia progą atėjusiems judėti erdvėje ir laike ir taip pamatyti Rusiją iškart po 1917-ųjų metų, kai šalis išgyveno politinį, meninį ir seksualinį prabudimą. O vėliau, besivystant spektaklio dramaturgijai, keliauti iš vienos istorinės epochos į kitą, galiausiai suvokiant ne tik epochų skirtumus, bet ir istorijos cikliškumą. „Amžinoji Rusija“ bus parodyta „Menų spaustuvėje“ aštuonis kartus ir išdėstyta per daugumą jos erdvių.

Netradicinės formos spektaklis sulaukė teigiamų teatro kritikų atsiliepimų. Sergei Ostrovsky savo recenzijoje rašė: „HAU kūrinys „Amžinoji Rusija“, į kurią bilietai buvo išparduoti dar prieš premjerą, yra apie ypatingą Rusijos ciklą, kai revoliuciją neišvengiamai keičia kontrrevoliucija. Spektaklyje naudojama Oskaro Wilde‘o citata, kuri galėtų būti ir epigrafas: „Rusijoje įmanoma viskas, išskyrus reformas“. „Amžinoji Rusija“ – mažas, sumanus spektaklis. Žiūrovai, tiesiogine žodžio prasme, dalyvauja ture po Davydovos idėjas. Čia nėra aktorių, Rusijos istorijos ciklas papasakojamas naudojant scenografiją, rekvizitą, elektroninę muziką, filmuotą istorinę medžiagą ir meninių filmų ištraukas. Rusų kalba verčiama į anglų bei vokiečių ir titrų puikiai pakanka, kad tiek rusų, tiek ne rusų publika juoktųsi tose pačiose vietose.“

Lietuvoje spektaklis vyks rusų kalba su vertimu į anglų ir lietuvių kalbas.

M. Davydova įsitikinusi, kad vakariečiai mažai žino apie 1917-ųjų Rusijoje įvykusį bolševikų perversmą. Retas nusimano, kad iš tiesų buvo net dvi revoliucijos, ar žino, kad 1917 metų vasarį Rusija tapo bene laisviausia šalimi visame pasaulyje. Tuomet įdiegta rinkimų sistema, pasak M. Davydovos, neperdedant, buvo viena liberaliausių planetoje. Teisės, kurias moterys tada gavo Rusijoje, Jungtinėje Karalystėje  buvo įdiegtos tik 1930-iais, o Prancūzijoje dar vėliau – penktajame dešimtmetyje. „Tai buvo labai staigus šuolis iš archajiškumo, ir kuo jis buvo staigesnis, tuo buvo stipresnis ir sugrįžimas į archajiškumą“, – teigia menininkė.

Kalbant apie ryškią Rusijos nubudimo istoriją kyla klausimas, kodėl šių idėjų nepavyko įgyvendinti ilgalaikėje perspektyvoje. Šiuo darbu mėginama paaiškinti barbarišką sovietinio socializmo pokytį, kuris, po revoliucijos praėjus vos dešimčiai metų, baigėsi totalitarine diktatūra, meistriškai užmaskuota komunizmo šūkiais. Tampa akivaizdu, jog visa tai yra šimtas metų nostalgijos ikirevoliucinei Rusijos imperijai.

 Pati Marina Davydova žiniasklaidai apie savo kūrinį sakė: „Tai yra ir parkūras, ir instaliacija, ir videoinstaliacija, bet iš tiesų visa tai yra tiesiog dalys tam tikro naujo estetinio fenomeno, kuriam vardas greičiausiai dar nesugalvotas. Bent jau aš jo nežinau. Man svarbiausia, kad šiame projekte edukaciniai, analitiniai ir meniniai elementai susijungia į vieną visumą. Man „Amžinoji Rusija“ išauga ne tik iš įvairių parodų, spektaklių, performansų, kuriuos žiūrėjau dėl savo profesijos, bet taip pat ir iš mano dėstytojavimo patirties. Tam tikra prasme pradedu suprasti, kad paskaita irgi gali tapti meno kūriniu. „Amžinoji Rusija“ tampa naujokų iniciacija į kultūrą.“

 Skeptikus, abejojančius ar teatro teoretikas gali sukurti gerą spektaklį, Sergei Ostrovsky nuramina: „Neįprasta, kad teatro kritikui sektųsi režisuoti. Kennethas Tynanas, žymus Anglijos teatro kritikas, pastebėjo: „kritikas yra tas, kuris žino kelią, bet nemoka vairuoti automobilio“.  Visgi tiek prodiuserių, tiek režisierės atvejais, Marinos Davydovos bandomasis važiavimas HAU teatre pavyko. Gilus ir dosnus šaltinis, kupinas temų, kas gi yra Rusija, palaiko ir maitina šį spektaklį“.

Spektaklio koncepcijos ir teksto autorė bei režisierė yra Marina Davydova, spektaklio scenografiją ir vaizdo projekcijas kūrė Vera Martynov, muziką – Vladimir Rannev. Spektaklį remia LR kultūros ministerija, Vokietijos užsienio ministerija. Projekto partneriai: Goethe Institut ir British Council Lietuvoje ir LR užsienio ministerija.

Po vieno iš „Amžinosios Rusijos“ rodymų „Menų spaustuvėje“ vyks susitikimas su režisiere. Kaip minėta, diptiko tęsinio – spektaklio „Checkpoint Woodstock“ – premjera Hamburge įvyks šių metų balandį, o rudenį spektaklį planuojama parodyti ir Lietuvoje. Žiūrovai kviečiami išsisaugoti „Amžinosios Rusijos“ bilietus, nes pateikus juos, bus suteikiama nuolaida naujojo spektaklio bilietams. Daugiau informacijos LNDT pateiks savo interneto svetainėje www.teatras.lt

„Amžinoji Rusija“ – tai „HAU Hebbel am Ufer“ (Berlynas) sukurtas darbas, kurio premjera įvyko 2017 m. sausio 12 d.. Spektaklis sukurtas kaip dalis „Utopinių realybių“ projekto „100 dabarties metų“ bendradarbiaujant „HAU Hebbel am Ufer“ ir „Haus der Kulturen der Welt“ ir kuruojant „HAU Hebbel am Ufer“. Projektą finansavo Federalinės vyriausybės komisaras kultūrai ir medijai.

Marina Davydova yra teatro kritikė, istorikė ir prodiuserė. Ji dirbo vyr. tyrėja Meno studijų institute, dėstė Vakarų Europos teatro istoriją įvairiuose universitetuose ir rengė seminarus apie teatro kritiką Rusijos valstybiniame humanitarinių mokslų universitete. M. Davydova parašė monografiją „Ende einer Theaterepoche“, kurioje apžvelgė pastarojo dešimtmečio Rusijos teatrą. Kritikė rašo straipsnius tokiems laikraščiams kaip „Izvestija“ bei yra žurnalo „TEATR“ vyr. redaktorė. M. Davydova yra Maskvos NET-Festival režisierė, reguliariai rašo straipsnius svetainei Colta.ru ir kuravo Vienos festivalio 2016 programą.

Menininkė ir režisierė Vera Martynov nuo 2012 iki 2015 m. dirbo Maskvos Gogolio centro meno vadove. Po to  ėmėsi labiau nepriklausomos veiklos teatruose, muziejuose ir galerijose. 2016 m. tapo „New Space Theatre of Nations“ meno vadove. V. Martynov yra ne tik viena iš Dmitrijaus Krymovo laboratorijos steigėjų, bet ir dirba šios laboratorijos scenografe, kostiumų dailininke ir aktore. 2012–2013 m. ji dirbo Roberto Wilsono įsteigtame „Watermill Center“. V. Martynov pelnė daugybę apdovanojimų, tarp jų – Prahos kvadrienalės premiją „Golden Triga“, Edinburgo tarptautinio meno festivalio premiją (kartu su Dmitrijaus Krymovo laboratorija) ir „Auksinės kaukės“ premiją už geriausią scenografiją.

Kompozitorius Vladimir Rannev  baigė Sankt Peterburgo konservatoriją, 2003–2005 m. studijavo elektroninę muziką Kelno muzikos universitete. V. Rannevas gavo Gartow Stiftung stipendiją ir laimėjo Ilinojaus universiteto Salvatore Martirano premiją bei Gianni Bergamo Klasikinės muzikos premiją. Jo opera „Blaubart – Hoffnung der Frauen“, sukurta pagal Dea Loher libretą, 2010 m. buvo pristatyta Sankt Peterburge, o 2011 m. – Permėje. Opera „Two Acts“ (pagal Dmitrijaus Prigovo libretą) buvo pristatyta Ermitažo muziejuje 2012 m. ir apdovanota didžiuoju prizu (SERGEY KURYOKHIN šiuolaikinio meno premija). Rannevo muzika atliekama Vokietijoje, Austrijoje, Šveicarijoje, Jungtinėje Karalystėje, Suomijoje, Japonijoje ir JAV.

Lietuvos nacionalinis dramos teatras
DRAMOS TEATRAS SPEKTAKLIS AMŽINOJI RUSIJA
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
Aš rekomenduoju
Rekomendacijų nėra

Komentarai

Komentarai skirti bendrauti ir aptarti įmonės ar renginio ypatybes, taip pat išsiaiškinti įdomius klausimus apie tai.

Įvykiai
Apie buvusią Lukiškių tardymo izoliatoriaus-kalėjimo pareigūnę Laurą Kalinauskaitę, bausmių vykdymo sistemoje dirbusią vos 8 mėnesius, žino kone visa Lietuva, apie ją rašo laikraščiai, kalba televizijoje. Mįslinga istorija, apie merginą, kuri, neva, buvo spaudžiama užmegzti santykius su kalinčiaisiais, sulaukė atomazgos. Paaiškėjo, jog mergina toli gražu nėra sistemos „suvalgyta" nepaklusni auka, tyrimo metu nustatyta, jog  buvusi pareigūnė sulaužė duotą p...
Kriminalai
Vilniaus apygardos prokuratūros prokurorė šiandien kreipėsi į Vilniaus miesto apylinkės teismą prašydama suimti š. m. kovo 6 d. sostinėje esančią parduotuvę, įtariama, apiplėšusius asmenis. Ikiteisminis tyrimas Vilniaus apskrities AVPK Kriminalinėje policijoje buvo pradėtas, kai kovo 6-osios vakarą gautas pranešimas, kad Vilniuje, Architektų gatvėje, į parduotuvę „IKI" užėjo vyras ir, grasindamas daiktu, panašiu į ginklą, liepė kasininkei iš seifo išimti p...
Įvykiai
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad dėl užsitęsusių vandentiekio tinklų rekonstravimo ir lietaus nuotekų tinklų naujos statybos ir geodezinių darbų laikinai bus ribojamas eismas Mindaugo ir Kauno gatvių sankryžoje. Darbus numatoma vykdyti kovo 20-22 dienomis.  Vairuotojai prašomi būti atidžiais, stebėti kelio ženklus ir laikytis Kelių eismo taisyklių. Vilniaus savivaldybė atsiprašo už laikinus eismo ribojimus.
Įvykiai
2019 m. kovo 27 d. Vilniuje organizuojamas seminaras apie Europos Sąjungoje vis aktyviau naudojamas palydovines navigacijos sistemas Galileo ir EGNOS. Renginio metu bus aptariamas šių sistemų praktinis pritaikymas įvairiose veiklos srityse: transporte, žemės ūkyje ir kitur. Savo įžvalgomis dalinsis ekspertai iš Lietuvos ir užsienio.   Renginyje pranešėjai iš Europos pasaulinės palydovinės navigacijos sistemos agentūros GSA, Europos Komisijos, Bendrojo paga...
Įvykiai
Vilniaus oro uoste veikianti pirmoji ir vienintelė kino salė Centrinėje ir Rytų Europoje, pristato atnaujintą filmų repertuarą visai šeimai. Nuo šiandien jau penktus metus išvykstančius keleivius džiuginančioje kino salėje „Film Spot LT“ bus galima pamatyti dvi naujas filmų programas. Prie A2 vartų įsikūrusioje salėje rodomus filmus keleiviai prieš skrydžius gali žiūrėti nemokamai, tad belieka mėgautis ir sekti savo išvykimo laiką. Naujajame trumpametražių...
Įvykiai
Geros naujienos sostinės viešojo transporto keleiviams – atnaujinta daugelio pamėgta mobilioji programėlė m.Ticket. Nuo šiol jos naudotojai už viešojo transporto bilietus galės greitai ir patogiai atsiskaityti banko kortelėmis, o taip pat – bilietus vos keliais paspaudimais perkelti kitiems programėlę turintiems asmenims. „Šis m.Ticket atnaujinimas svarbus visiems išmaniuoju telefonu už viešojo transporto bilietus atsiskaitantiems keleiviams, nes atsiranda...
Įvykiai
Nuotaikingas pavasario renginys moterims „Moterų ralis“ penktojo gimtadienio proga žeria staigmenų. Šiemet visi norintys pamatyti spalvingus moterų ekipažus, jų startą, pirmąsias rungtis ir finišą, kviečiami į Lukiškių aikštę Vilniuje – čia vyks visos dienos renginys šeimai „Active Fest Vilnius“. „Pirmą kartą Vilniuje vyks visos dienos aktyvaus laisvalaikio šventė, skirta ne tik ralio žiūrovams, bet ir šeimoms, mėgstančioms aktyvų gyvenimo būdą. Šventės sv...
Įvykiai
Kovo 19-ąją švenčiamos Kliento dienos proga išmanius sprendimus kurianti „Bitė Lietuva“ vieną iš savo salonų pirmą kartą pavertė įspūdinga scena. Tokiame išmaniame bendrovės klientams skirtame koncerte pirmą kartą pasirodė „Eurovizijos“ nacionalinės atrankos finalininkė, „Lietuvos balso“ nugalėtoja atlikėja Monika Marija Paulauskaitė ir, kaip ji pati sako, tai jai tapo nemenku iššūkiu. „Vertiname visus savo klientus, o Kliento diena kasmet mums tampa svarb...
Įvykiai
Vilniuje pradedami BBC TV filmo „Nacių iškilimas“ (angl. „The Rise of the Nazis“) filmavimo darbai. Tai trijų dalių atkuriamosios dokumentikos televizijos serialas, pasakojantis apie 1930-1933 m. laikotarpį Vokietijoje ir valdžią perėmusius nacius. Aukščiausi tuometinės Vokietijos vadovai Kurt von Schleicher ir Franz von Papen nepakankamai įvertino politikos naujoką Adolf1 Hitlerį bei tikėjęsi juo pasinaudoti, patys tapo režimo aukomis. A. Hitleris, vieną...