Karo pabaiga The End of War Rusija / Russia LT Grįždamas iš karo, sovietų armijos kapitonas įkrinta į apleistą šulinį. Nusikaltėlis nori jį nužudyti ir apiplėšti, tačiau apkvaitęs kapitonas privalo pranešti apie nusikaltimą net ir po mirties tam, kad būtų žinoma, jog jis nedingęs. EN While returning from war, the captain of the Soviet army falls into an abandoned well. A random criminal wants to kill and rob him, but a doomed captain must report this crime even after his death in order not to be listed as missing. Apie režisierių / About the director Sergejus Ramzas gimė Maskvoje, 1985 m. baigė kino režisūrą Maskvoje, dirbo fotografu bei kūrybiniu prodiuseriu. Jo baigiamasis filmas tapo vienu sėkmingiausių trumpų filmų Rusijoje 2017 m. Sergey Ramz was born in Moscow in 1985. He has a degree in filmmaking. Worked as a photographer and creative producer. His diploma film became one of the most succesful russian short films of 2017. Pravažiavimas Ride of Passage Suomija / Finland LT Niekam nežinant, miesto pakraščiuose šimtai paauglių berniukų susirenka tam, kad pademonstruotų savo mopedus bei motociklus. Vasaros naktys užpildytos motociklų garsų bei dūmų priešais tamsoje siūbuojančias pušis. Viskas, ko reikia, kad galėtum prisijungti prie šios kompanijos – sava dviratė transporto priemonė. „Norėjome sukurti trumpą dokumentinį filmą apie vaikinus ir vyriškumą. Svarstėme apie savo jaunystę ir prisiminėme, kaip važinėjimas motociklais ar mopedais buvo normalus, vyrišku laikomas dalykas mažuose Suomijos miesteliuose. Mus užbūrė adrenalinas, šviesos, garsai, kvapai, dūmai. Tapo aišku – tai vieta, kurioje vaikinai jau yra nebe vaikai, bet dar nėra ir suaugusieji. Tai visos kartos metamorfozė“, – sako filmo režisierės V. Autiokyrö ir K. Myllyniemi. EN In secret, on the outskirts of the city, hundreds of teenage boys gather and show off on their mopeds and motocross bikes. The summer night is filled with the noise and smoke of straining motors, all against a dark, silent backdrop of looming pines. All you need to belong is a two-wheeler of your own. Apie režisieres / About the director Katri Myllyniemi – suomių scenaristė ir režisierė, kilusi iš mažo Ilejervio miestelio. Baigia scenarijaus rašymo bei režisūros magistro studijas. Vilja Autiokyrö – Helsinkyje gyvenanti scenaristė ir režisierė. Studijavo kino dramaturgiją ir režisūrą. Yra rašiusi scenarijus ir režisavusi keletą nepriklausomų trumpametražių filmų ir muzikinių klipų, daugiausia dirba kaip scenarijaus konsultantė. Katri Myllyniemi is a Finnish screenwriter and director originally from the small town of Ylöjärvi. She is currently finishing her screenwriting and directing master studies at Aalto University. Director Vilja Autiokyrö is Helsinki based screenwriter and a director. She has studied screenwriting and directing in Aalto University, ELO Film School Finland. She has written and directed several independent short films and music videos and has mainly worked as a script consultant. Vienas gyvenimas One Life Lietuva / Lithuania LT Mieste, privačiame name, gimsta drugelis. Tik gimęs, jis yra parduodamas, kad taptų šou renginio elementu. Filme stebėsime dramatišką drugelio kelionę bandant išgyventi šiuolaikiniame žmogaus valdomame pasaulyje. „Šis filmas neturi intencijų išgelbėti pasaulį. Jis nė viena sekunde neprailgins drugelio gyvenimo, bet, tikiuosi, suteiks galimybę susimąstyti apie gyvybės grožį ir neišvengiamą laikinumą“, – sako filmo režisierė M. Stonytė. EN In a private house at the city the butterfly is born. As soon as he borns he is being sold to become a part of a show. We are going to watch a dramatic journey of a butterfly trying to live in a contemporary world ruled by human. Apie režisierę / About the director Marija Stonytė studijavo LMTA, įgijo bakalauso ir magistro laipnius. Kūrė trumpus vaidybinius ir dokumentinius filmus, įvertintus tarptautiniais ir nacionaliniais apdovanojimais. „Sidabrinės gervės kiaušiniai“ (2010, 2017 m.), Jaunojo menininko premija (2017m.). Marija Stonytė has MA and BA in film directing. Her short documentaries and fiction movies are internationally appreciated. Močiutės blynai Grandma‘s Pancaces Lietuva / Lithuania LT Tai filmas apie močiutę, kantriai belaukiančią svečių. „Norime atkreipti žiūrovų dėmesį į svarbią socialinę problemą – pamirštus ir vienišus vyresnio amžiaus žmones“, – sako filmo režisieriai V. Labanauskas ir D. Adomaitytė. EN It’s a film about a grandmother desperately waiting for a visit. Apie režisierius / About the director Vykintas Labanauskas baigė kino dramaturgiją ir animaciją. Dominyka Adomaitytė šiuo metu studijuoja garso dizainą FAMU kino mokykloje. Nuo 2017 m. jie kartu dirba su animaciniais projektais, o „Močiutės blynai“ yra jų debiutinis lėlinės animacijos filmas. Vykintas Labanauskas has studied screenwriting and animation. Dominyka Adomaitytė is curently studying sound design at FAMU. Since 2017 they are colaborating on animation projects. “Grandma’s pancakes” is their first stopmotion film. Niekuo dėtos moters atranka The Casting of an Innocent Woman Danija / Denmark LT Jauna aktorė Sara dalyvauja atrankoje į savo galbūt pirmą pagrindinį vaidmenį pilno metro filme. Deja, atrankoje reikalai greitai persiverčia aukštyn kojomis, ir Sarai tenka susidurti su tamsesniąja savo praeities puse. „Filmas yra apie galią bei #metoo judėjimą. Jį žiūrėti tikrai neturi būti malonu“, – sako filmo režisierius J. Th. Pilgaardas. EN The young actress Sara is at an audition for her first potential lead role in a feature film. However the casting quickly goes sideways and Sara needs to face a dark chapter in her past. Apie režisierių / About the director Jacobas Thomas Pilgaardas yra danų scenaristas bei režisierius, kurį domina autentiškos dramos. Sukūręs kelis trumpo metro filmus, kurie jam pelnė daugiau kaip 50 apdovanojimų tarptautiniuose festivaliuose, jis šiuo metu kuria savo pirmąjį ilgo metro filmą. Jacob Thomas Pilgaard is a Danish screenwriter and director with a interest for authentic drama. After a series of short film, which have won over 50 awards on international film festivals, he is currently developing his first feature.