Pats. Pakankamas | Pats. Pietiekams | Self. Sufficient Latvija / Latvia 2019, 19‘ Režisierė / Director: Diāna Daukste Scenarijaus autorės / Screenplay: Diāna Daukste, Elīna Maslovska Operatorė / Cinematography: Elīna Maslovska Prodiuserė / Producer: Daiga Livčāne Nėra nieko bendra tarp Drag Queen Roy’aus ir troleibuso vairuotojo Mario. Šis kankinasi dėl žemos savivertės, dažnai jaučiasi vienišas ir nepritampantis net LGBT+ bendruomenėje. Roy’us gyvena šia akimirka, jis keičia savo pavidalus, nuolat vaidindamas skirtingus personažus, garsiai manifestuoja apie save. Abu vaikinai gyvena toje pačioje šalyje, net tame pačiame mieste, tačiau yra iš radikaliai skirtingų realybių, kurios kažkaip koegzistuoja kartu. Nors abu vaikinai skirtingi, nė vienas jų nėra toks, kokio tikisi visuomenė ir juos supanti aplinka. Diāna Daukste baigė Latvijos kultūros akademijos Rygos nacionalinę kino mokyklą (2019 m.). Iki šiol yra sukūrusi vieną dokumentinį filmą „Vovas“ (2017). There is nothing in common for drag queen Roy and trolleybus driver Māris. Māris is battling low self-esteem, feelings of loneliness and not belonging in the LGBT+ community. However, Roy lives in the moment, always somewhat performing, loudly manifesting himself. While they both live in the same country, even the same city, they are from totally different realities, that somehow co-exist. Even though both guys are very different, none of them is really what society expects. Diāna Daukste graduated from Latvian Academy of Culture’s National Film School in Riga, finishing Audiovisual Art and Stage Production (2019). Previously have made another documentary short „VOVAS“ (2017). --- Sriuba | Суп | Soup Rusija / Russia 2020, 11‘ Režisierė / Director: Inga Sukhorukova Scenarijaus autoriai / Screenplay: Inga Sukhorukova, Mark Kirdan Operatoriai / Cinematography: Demid Pogorelov, Kristina Bublikova Prodiuserės / Producers: Inga Sukhorukova, Evgeniya Borisova Vaidina / Cast: Nikolay Kozak, Andrey Mihhalev Tolja netikėtai paskambino tėvui ir pasakė, kad jie turi susitikti. Šiam belieka spėlioti, kodėl šiandien? Praėjo tiek metų, kai jie nesimatė, nepratarė nė žodžio ir staiga – susitikimas. Inga Sukhorukova gimė ir užaugo Permės mieste, Rusijoje. 2015 m. baigė Rusijos valstybinį kinematografijos institutą ir įgijo scenaristo kvalifikaciją. Vėliau ji tęsė mokslus VGIK ir neseniai baigė režisūros studijas. Tolya called his father all of a sudden, on Wednesday, and said that they need to meet. His father is guessing, why today? So many years have passed after they parted because of a big scandal. Inga Sukhorukova was born and raised in city of Perm, Russia. In 2015 she graduated from scriptwriting department of Russian State Institute of Cinematography. Later she continued her education in VGIK and recently graduated from directing department. --- Bedugnė | Widzę Otchłań | I see the Abyss Lenkija / Poland 2020, 4‘ Režisierė / Director: Karolina Kajetanowicz Scenarijaus autorė / Screenplay: Karolina Kajetanowicz Operatorė / Cinematography: Karolina Kajetanowicz Kompozitorė / Composer: Antonina Wyszyńska Prodiuserė / Producer: Agata Golańska Filmo idėja įkvėpta lenkų poeto Bolesławo Leśmiano poemos apie žmogų, kuris nori gyventi, tačiau jėgų tam stinga vis labiau. Žmogus su savo augintiniu keliauja į gūdų mišką, abiejų jų galvose sukasi mintys ir pojūčiai, tačiau nė vienam iš jų nepavyksta iškomunikuoti savo būsenų. Karolina Kajetanowicz trejus metus studijavo architektūrą, tačiau galiausiai metė studijas ir rinkosi siekti savo svajonės – animacijos kūrimo. Šiuo metu studijuoja Nacionalinėje Lenkijos kino mokykloje, Lodzėje. Taip pat dirba animatore mažoje nepriklausomoje studijoje „Yellow Tapir Films“. Inspired by work of a polish poet Bolesław Leśmian visual poem about being alive and wanting the opposite. Man walks his dog into the dark forest. Thoughts and sensations are swirling in their heads, but they are unable to communicate them. They walk together yet isolated. Karolina Kajetanowicz studied architecture for three years, but eventually dumped it for her dream, which is animation. Currently, she's a senior year student of animation faculty at The Polish National Film university. She also works at the small independent studio Yellow Tapir Films as an animator. --- Mūsų žemė | Utan er | Our Land Švedija / Sweden 2020, 13‘ Režisierius / Director: Jean-Luc Mwepu Scenarijaus autorius / Screenplay: Jean-Luc Mwepu Operatoriai / Cinematography: Simon Bendroth & Ulf Leide Kompozitorius / Composer: Soren Haar Prodiuserė / Producer: Julia Sixtensson Idris ir Kojo yra paskutiniai išgyvenę pabėgėliai iš Afrikos. Savarankiškai Švedijos miškuose jie išgyveno beveik dešimtį metų ir buvo nepriklausomi savo gyvenimo kalviai. Tačiau vieną dieną jie sutinka baltaodį devynmetį berniuką, ir užsimezga graži, bet mirtinai pavojinga draugytsė. „Pasaulis, kuriame gyvename – kenčia“, – filmo herojus. Jeanas-Lucas Mwepu – režisierius, itin vizualiai, poetiškai ir įtaigiai bendraujantis kino kalba. Jo pasakojimas – tai skirtingų pasaulių ir klasių akistata. Idris and Kojo are the two last survivors of a group African refugees who have inhabited swedish woods for almost 10 years and lived independently. When they encounter the 9-year-old boy a riskful friendship begins. Jean-Luc Mwepu is a director with a visual, poetic and suggestive expression. The collision between worlds and classes characterises his storytelling. --- Viso gero | Sayönara | Sayonara Danija / Denmark 2019, 32‘ Režisierius / Director: William Andreas Wivel Scenarijaus autorius / Screenplay: Christian Bengtson Operatorius / Cinematography: Stroud Rohde Pearce Prodiuserė / Producer: Charlotte Hjordt Vaidina / Cast: Eyad Dahbour, Inam Alhaj-Yahja, William Andreas Wivel Ar galime atsisveikinti su tuo, kas praeityje buvo taip svarbu, ir gyventi toliau? Tyliais paveikslėliais „Viso gero“ tyrinėja praradimo jausmą. William Andreas Wivel yra danų kilmės kino kūrėjas, dirbantis keliose šalyse. Kino istorijos laipsnį įgijo Kopenhagos universitete, nagrinėjo queer-feministinę kino estetikos temą. Baigęs universitetą jis įstojo į Nacionalinę Danijos kino mokyklą ir 2019 m. baigė dokumentinės režisūros studijas. Can we say farewell to what was in the past to live in what comes next? Through silent pictures, „Sayōnara“ (Goodbye) explores the condition of being lost. William Andreas Wivel is Danish born filmmaker, working in several countries, based in Copenhagen. He received his MA in Film Science from the University of Copenhagen. His subject was queer-feministic film aesthetics. After university he entered The National Film School of Denmark where he graduated in documentary directing in 2019.