Pirkti bilietus

Režisierius— Antanas OBCARSKAS

Dramaturgas— Laurynas ADOMAITIS

Scenografai— random heroes

Kostiumų dailininkai— Juozas VALENTA, Flore VAUVILLÉ

Kompozitorius— Rolandas VENCKYS

Vaizdo projekcijų autorė— Justina ŠIAULYTĖ

Šviesos dailininkas— Julius KURŠYS

Prodiuseris— Vidas BIZUNEVIČIUS

Konsultantas— Audrius POCIUS

Režisieriaus asistentas— Mindaugas JUSČIUS

VAIDINA

Francas Voicekas— Giedrius SAVICKAS

Andresas— Laurynas JURGELIS

Marija— Agnieška RAVDO

Kapitonas— Kęstutis CICĖNAS

Daktaras, Psichopatras— Gediminas RIMEIKA

Draugė, poetė— Aistė ZABOTKAITĖ

Diplomatas, kolega— Andrius ALEŠIŪNAS

Režisierius Antanas Obcarskas: Voiceko gyvenimas – totalinės administracijos modelis, einantis iš kartos į kartą, iš santvarkos į santvarką. Voiceko vargas ir toliau vaikšto tarp mūsų, o galybė voicekų vis dar skuta savo kapitoną, valgo jiems priskirtą „sveiką“ maistą, kankina savo mylimąsias, nors tėra jų norų vergais. Voicekai elgiasi taip, kaip jiems pridera pagal statusą, kultus bei madas. Tačiau kai kurie voicekai jaučia, kad to neužtenka buvimui tikru (nors ir sušiktu) žmogumi. Kai kurie voicekai ilgisi tikrovės, bet nesugeba to artikuliuoti ir pralaužti totalinės administracijos gniaužtų. Vis nauja aibė voicekų palūžta ir miršta neherojiška mirtimi. Valandos ir minutės bėga, o voicekai vis labiau pavergiami tvarkos, kuri randa naujus būdus žmogų kryžminti su mašinomis. Voicekų širdis pakeičia taisyklingumo motorai, diktuojantys nenuilstantį „reikalu“ pagrįstą gyvenimo ritmą.

„Reikalas“ yra nematoma virvė, kuri jungia ir žlugdo milijonus voicekų, mėginančių atrasti savo tikrumą. Keičiasi tik aplinkybės, įrankiai, ginklai, laiko suvokimas, bet voiceko situacijų esmė išlieka ta pati, nes nerimastingas, abejojantis, bet savo klausimų nesuprantantis, nevisai pasisekęs žmogus išlieka žmonijos didžiausiu varikliu ir storiausiu sluoksniu.

Istorinis Voicekas (tikrasis jo vardas Johanas Kristianas) buvo kirpėjas-kareivis, kuris peiliu nužudė savo vaiko motiną. Tą lemtingą dieną Voiceko rankose atsidūrė peilis, o dabartis voicekams gali pasiūlyti stipresnių įrankių. Peilis, pistoletas, vairalazdė, šturvalas, atominė bomba – prie jų gali atsistoti toks pat banalus ir iškankintas Voicekas, kuriam trūks plyš reikės įrodyti savo tikrumą. Pati normaliausia kasdienybė tampa mirtina grėsme.

Šiandien Voicekas stovi oro uosto salėje. Čia greit „keleivių dėmesiui“ bus „pradedamas laipinimas“ į 2015 m. kovo 24 d. „Germanwings“ skrydį 9525 iš Barselonos į Diuseldorfą“.

 

Georg Büchner laikomas vienu talentingiausių ir pažangiausių dramaturgu Vokietijoje. Jo pjesės seniai įsitvirtino klasikiniame repertuare. Nepaisant savo ankstyvos mirties, Büchneris paliko labai gilų įspaudą vokiečių kultūroje bei teatro dramaturgijoje. Svarbiausias literatūrinis apdovanojimas Vokietijoje yra pavadintas Georgo Büchnerio prizu (Georg-Büchner-Preis).  Turbūt žymiausia šio autoriaus pjesė yra „Voicekas“. Pjesės naratyvo pagrindas yra istorinė medžiaga, t. y. tikro žmogaus gyvenimo istorija, ir nors pjesė liko nebaigta ir fragmentiška, tačiau pasakojama istorija yra belaikė dehumanizuoto žmogaus situacijos ekspozicija. Spektaklyje pasirinkta konceptuali prieiga prie pjesės teksto (vertimo), kurios pagrindu tapo „Germanwings“ piloto Andreaso Lubitzo istorija.

Pirkti bilietą